duminică, 20 ianuarie 2013

Avioane construite în România (1949-1970)


I.A.R. – 811, avion sport şi turism, 1949, Uzina ,,Tractorul” Braşov
I.A.R. – 813, avion de şcoală, antrenament şi acrobaţie, 1950, U.R.M.V. – 3 Braşov
I.A.R. – 814, avion de şcoală şi antrenament pentru bimotoare, sanitar şi de transport uşor, 1953, U.R.M.V. - 3 Braşov
R.M. – 12, avion experimental, 1953, U.R.M.V. – 3 Braşov
I.A.R. – 817, avion utilitar, 1955, U.R.M.V. – 3 Braşov
M.R. – 2, avion de transport uşor, 1956, U.R.M.V. – 3 Braşov
R.G. – 6, avion de şcoală şi antrenament, 1957, I.F.I.L. Reghin
R.G. – 6 ,,Soim”, avion de antrenament şi turism, 1958, C.I.L. Reghin
R.G. – 7 ,,Soim III”, avion de antrenament şi acrobaţie, 1959, C.I.L. Reghin
I.A.R. – 818, avion utilitar, 1960, I.C.R.M.A. Bucureşti
R.G. – 8 H1 ,,Ţânţar”, 1960, C.I.L. Reghin
I.A.R. – 818 H, hidroavioan utilitar, I.R.M.A. Bucureşti
I.A.R. – 821, avion utilitar, 1967, I.R.M.A. Bucureşti
I.A.R. – 821 B, avion de şcoală, 1968, I.R.M.A. Bucureşti
I.S. – 23 A, avion utilitar, 1969, I.C.A. Braşov
B.N. – 2 Islander, avion de transport uşor, 1969, I.R.M.A. Bucureşti
I.A.R. – 822, avion pentru misiuni agricole, 1970, I.R.M.A. Bucureşti
I.A.R. – 823, avion utilitar, turism, de şcoală, 1970, I.M.F.C.A. 

*
C.I.L. = Combinat de industrializare a lemnului
I.C.A. = Întreprinderea de construcţii aeronautice
I.C.R.M.A. = Întreprinderea de construcţii şi reparaţii material aeronautic
I.F.I.L. = Întreprinderea forestieră de industrializare a lemnului 
I.M.F.C.A. = Institutul de mecanica fluidelor şi construcţii aerospaţiale 
I.R.M.A. = Întreprinderea de reparaţii material aeronautic
U.R.M.V. = Uzina de reparaţii material rulant

Sursa : Ion Gujdu, Gheorghe Iacobescu, Ovidiu Ionescu, Construcţii aeronautice româneşti 1905-1970, Bucureşti, p. 218-255.