duminică, 25 martie 2012

Automobile româneşti – machete Aro şi Oltcit

Un loc important în cadrul realizărilor industriei de automobile româneşti din perioada comunistă l-au avut şi uzinele de automobile din Craiova şi Câmpulung Muscel, ultima fiind vecină în judeţul Argeş cu UAP (Uzina de automobile Piteşti). Şi uzina din Craiova, producătoare de automobile Oltcit împărtăşeşte un punct comun cu Dacia : producţia de automobile a fost rezultatul cooperării tot cu un partener francez, la fel de titrat ca şi Renault, şi anume Citroen. Parteneriatul se observă şi în denumirea mărcii de automobile : Olt, contribuţia românească în numele mărcii de automobile, vine cel mai probabil din prescurtarea Olteniei, regiunea istorică, sau poate chiar de la numele omonim al râului (deşi el nu trece prin Dolj), nu şi de la numele judeţului, Uzina de automobile Craiova fiind evident situată în Dolj, iar Cit, paradoxal aici este mai uşor, vine de la denumirea prescurtată a producătorului francez de automobile. Ca şi în articolul dedicat machetelor Dacia, şi în cazul Aro şi Oltcit voi întrebuinţa pentru modelele 240, respectiv Club, machetele din colecţia Maşini de Legendă, care mi-au fost puse la dispoziţie de Alin Sămuşan, căruia îi mulţumesc pe această cale.
Oltcit Club
Oltcit Club - vedere laterală
Oltcit Club - vedere din spate
Oltcit Club - vedere de sus
Aro 240
Aro 240 - decapotabil, vedere de sus
Aro 240 - decapotabil
Aro 240 - vedere de sus
Aro 240 - vedere laterală
Aro 240 - vedere din spate
Sursa colecţiei : Alin Sămuşan.