miercuri, 28 martie 2012

Automobile din import - 1977

La data de 2 decembrie 1977 prin Decret Prezidenţial nr. 290 din 2 decembrie 1977 (funcţia de preşedinte în RSR a fost introdusă din 1974 şi era ocupată tot de Nicolae Ceauşescu), se stabileau preţurile cu amănuntul pentru două autoturisme ruseşti disponibile din import : Moskvici 1500 model 2140 care costa 76.500 lei şi Lada 1500 Vaz 2103 cu preţul de 89.500 lei (în preţ erau incluse şi prima de asigurare ADAS de 1680 lei şi taxa de garanţie de 600 lei) [1]. Descrierea automobilelor din cuprinsul anexei la decretul amintit :
Moskvici 1500 model 2140
,,Motor în 4 timpi, 4 cilindri, capacitatea cilindrică 1450 centimetri cubi, puterea 80 CP (SAE), viteza maximă 140 km/h, 5 locuri, două faruri dreptunghiulare, 2 ştergătoare parbriz, 4 capace la roţi, cric, scaune rabatabile, roată de rezervă, trusă cu scule, fără aparat de radio” [1].
Lada 1500 Vaz 2103
,,Motor în 4 timpi, 4 cilindri, capacitatea cilindrică 1450 centimetri cubi, puterea 81 CP (SAE), viteza maximă 150 km/h, tracţiunea cu diferenţial şi cardan [2], cu servo frînă, turometru, ceas electric, brichetă, lampă iluminat motor, lampă mers înapoi, lămpi avertizoare pe uşile din faţă, 4 uşi, 4 faruri rotunde, 5 locuri, 2 ştergătoare parbriz, 4 capace la roţi, cric, scaune rabatabile, covoare tip mochetă, roată de rezervă, trusă cu scule, fără aparat de radio” [1]. 
  
[1] D.P. 290/02.12.1977, în Colecţia de legi şi decrete, Consiliul de Stat, Bucureşti, 1977, vol. IV, p. 616-617.
[2] Sistem de suspensie sau de articulaţie, care permite mişcarea în toate sensurile (http://dexonline.ro/definitie/cardan).