joi, 29 martie 2012

Aro-244 : descrierea constructivă

Automobilul de teren Aro-244 era destinat transportului de persoane şi mărfuri pe drumuri modernizate, neîntreţinute şi în teren. Automobilul avea dimensiunile 4033X1775X1878 mm, era dotat cu o suprastructură metalică şi oblon dublu spate rabatabil. Motorul Diesel care echipa Aro-244 era de tipul D.127 asigurând 65 CP şi o viteză maximă de 105 km/oră. Aro-244 avea dublă tracţiune, cutie de viteze complet sincronizată, 4 uşi laterale, 2 scaune faţă pentru conducător şi pasager (în loc de scaun pentru pasager putea fi comandată o bancă faţă cu 2 locuri), bancă spate transversală pentru 3 persoane, portbagaj spate cu o capacitate de 100-150 kg (sarcina utilă a automobilului era de 540 kg, iar greutatea proprie era de 1785 kg), oglindă retrovizoare interioară şi exterioară stânga (nu şi exterioară în partea dreaptă), instalaţie de încălzire, lampă de mers înapoi, priză electrică pentru remorcă, stingător de incendiu, trusă sanitară, 4 capace roţi şi 2 apărători de noroi. Consumul de combustibil era de 8,5-9 litri la 100 de km (într-o rulare cu viteza de 60 km/oră), în timp ce capacitatea rezervorului era de 95 de litri (cu viteza menţionată, autonomia era teoretic de peste 1100 km). Automobilul de teren tip Aro-244 echipat cu motor Diesel avea un preţ stabilit la 19 iunie 1980 de 110.000 lei bucata. 

Sursa : D.P. 137/19.06.1980, în Colecţia de legi şi decrete, vol. II, Consiliul de Stat, Bucureşti, 1980, p. 350-351.