luni, 11 iulie 2011

Proiect de reconversie Fabrica de ciment Bicaz în muzeu tehnic

Interviu cu arhitectul Laurian Ghiniţoiu, autorul proiectului de reconversie a Fabricii de ciment Bicaz în muzeu tehnic, prezentat în ziarul ,,Ceahlăul” :
,,M-am gândit la această soluţie pentru fabrica de ciment de la Bicaz din mai multe motive. În primul rând, atât tata, inginerul Pavel Ghiniţoiu, cât şi bunicul, Petru Ghiniţoiu, au lucrat acolo. Apoi, Neamţul este un judeţ cu un potenţial turistic de excepţie; un obiectiv turistic în plus, pe lângă cele deja dăruite de Dumnezeu, n-ar face, în opinia mea, decît să sporească punctele de atracţie pentru amatorii de drumeţie. Dacă tot au rămas, la Bicaz, ruinele acelei vechi fabrici, de ce să nu le fie folosit potenţialul, într-un mod original? Proiectul meu vizează reamenajarea fostelor spaţii de producţie (rampe, hale, silozuri etc.) astfel încât acestea să ofere celor interesaţi de istorie şi de neobişnuit, suficiente motive de a vizita acel muzeu pe care l-am gândit. Fabrica ar putea, astfel, căpăta, în opinia mea, un rol cultural, prin amenajarea unui muzeu tehnic, dar şi a unui loc de cercetare ecologică...” (http://www.ziarulceahlaul.ro/161210/local02.php).
Proiectul a fost prezentat şi la un concurs de proiecte arthitecturale în Florenţa.
Mai multe despre acest proiect se poate citi şi pe blogul autorului
http://www.laurianghinitoiu.com/muzeu-tehnic-reconversie/