joi, 18 noiembrie 2010

Aro

Aro, automobilul românesc de teren, a fost produs la Uzina din Câmpulung-Muscel [1]. Primul automobil românesc de teren a fost produs în 1957 şi se numea IMS 57 [2]. Aro a fost exportat în mai multe ţări [3].
Aro 240 face parte din seria 24 produsă şi în alte variante. Seria 24 a fost lansată în 1972.La cei 65 CP dezvoltaţi de un motor de 2495 cm3 Aro 240 ajungea la o viteză de 110 km/h.

Note :
[1] Astăzi se numeşte S.C. Aro S.A. Informaţii referitoare la situaţia actuală a întreprinderii se pot găsi pe http://www.aro.ro/.
[2] http://www.aro.ro/.
[3] http://en.wikipedia.org/wiki/ARO.
[4] Despre Aro :
Site dedicat, aşa cum vedem şi din denumire, automobilelor româneşti :
http://www.automobileromanesti.ro/Aro/Aro_240/
Aro Club România :
http://www.aro4x4.net/
Aro în Cehia :
http://www.aro4x4.cz/english/
Articole ce merită a fi citite :
http://www.autogreen.ro/2008/12/30/aro-%E2%80%93-primul-autoturism-de-teren-romanesc/
http://evenimentulmuscelean.ro/component/content/article/57-istoria-aro/5077-Constantin-Ghinescu-a-luptat-pentru-fabricarea-ma%C5%9Finii-Renault-la-Uzina-ARO.html
http://evenimentulmuscelean.ro/component/content/article/57-istoria-aro/5077-Constantin-Ghinescu-a-luptat-pentru-fabricarea-ma%C5%9Finii-Renault-la-Uzina-ARO.html